Skip to main content

Hondas tvåcylindriga NC750X är en av Europas populäraste allroundhojar med modern teknik som elektronisk gasreglering, tre körlägen och antispinn. Designen är stilren med skarpa linjer och framför sadeln döljer sig ett praktiskt förvaringsutrymme där bränsletanken brukar sitta. All belysning består av LED-lampor, instrumentpanelen har en tydlig LCD-skärm och modellen finns med Hondas populära dubbelkopplingsväxellåda.

Till 2023 har hojen fått tre nya färgalternativ: Mat Jeans Blue Metallic, Pearl Deep Mud Gray och Candy Chromosphere Red

NC750X har varit en populär modell i hela Europa ända sedan premiären 2012*. Det finns många anledningar till hojens popularitet, till exempel den innovativa, vridstarka och bränslesnåla parallelltwinnen, en avslappnad och rymlig körställning med brett styre och bekväm sadel, mjuk fjädring och tuff äventyrsdesign.

Andra fördelar jämfört med konkurrenterna är det praktiska förvaringsutrymmet (där bränsletanken brukar finnas) med plats för en integralhjälm och Hondas unika dubbelkopplingsväxellåda, som över hälften av kunderna i Europa valde 2021.

Alla dessa egenskaper bidrar till den kompletta och mångsidiga maskin som NC750X är. Den passar alla typer av körning, från pendling till touring och ren nöjesåkning.

Honda har hela tiden jobbat vidare med att utveckla NC750X under årens lopp. 2014 växte motorn från 670 till 745 kubik och 2016 fick hojen mer äventyrsdesign, ny instrumentering, uppdaterad DCT och LED-belysning. 2018 kom ställbar antispinn i två nivåer och en version med 35 kW.

2021 finslipade Honda modellens starka sidor ännu mer och förbättrade både de praktiska egenskaperna, komforten och köregenskaperna. På samma gång fick motorn mer körglädje tack vare extra vrid, mer klipp på topp och högre rödmarkering. Hojen blev även 6 kg lättare och fick 30 mm lägre sadelhöjd. Dessutom utvecklades modellen med modern teknik som elektronisk gasreglering, körlägen och mer avancerad antispinn.

Läs mer här!